Pages

Rabu, 30 Januari 2013

Ingat Kalau Lupa 2#



Orang muda lebih cepat lupa dari orang tua.....eh...tiba-tiba pulak mengarut......kajian mana aku ambil nie......TAK PERCAYA?

Rasa-rasa ingat tak aku ada tulis entri pasal ni......
takkan kalian dah lupa kowt....kalau lupa......ini link nya....sini....

Kali ni aku nak ingatkan balik....kalau sapa-sapa yang dah lupa diri tu...moga entri kali nie boleh buat korang kembali ke jalan yang LURUS...=)



 Pilih La...Nak Syurga Or Neraka....JALAN YANG LURUS


Kali ni aku nak cerita pasal RACUN dan PENAWARNYA......hahaha.....Aku ni macam dah hidup lama…boleh tau racun dan penawarnya…..



 BUKAN RACUN SERANGGA LARH......WAT SUSPEN JE....=)


Dunia itu racun, zuhud itu ubatnya.
Harta itu racun, zakat itu ubatnya.
Perkataan yang sia-sia itu racun, zikir itu ubatnya.
Seluruh umur itu racun, taat itu ubatnya.
Seluruh tahun itu racun, Ramadhan itu ubatnya.


Dah cerita pasal RACUN….aku nak cerita pasal

Ibu kepada 4 perkara. Nabi Muhammad S.A.W bersabda:

Ada 4 di pandang sebagai ibu, iaitu:
Ibu dari segala UBAT adalah SEDIKIT MAKAN.
Ibu dari segala ADAB adalah SEDIKIT BERBICARA.
Ibu dari segala IBADAT adalah TAKUT BUAT DOSA.
Ibu dari segala CITA CITA adalah SABAR.


0 Kritikan:

Catat Ulasan