Pages

Selasa, 27 September 2011

Ingat Kalau Lupa


Dah nak habis raya ke? Macam tak puas je......aduh....nk part 6 dh...report LI xwat lagi...Aduh....bila rasanya ada masa nak buat semua ni.....nak cari duit lagi.....

(ANGAN-ANGAN INGIN MENJADI SEORANG JUTAWAN)..

 Hahahaha...doa2 kan lah.....AMINNNN......................=)

Sebelum tu aku nak ingatkan pada diri aku yang mudah lupa serta kalian semua mengenai KUBUR. Mungkin kalian semua pelik kenapa aku berbicara mengenai kubur. 


 Bukankah semua yang hidup akan menemuai ajalnya? Jadi kita semua umat islam pasti akan dikuburkan kelak. Kalau kalaian ingin tahu. Kubur akan menyeru manusia sebanyak 5x. Antara seruannya adalah:

Aku rumah yang terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.
Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu solat malam.
Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.
Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.
Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyaklah bacaan “Laa ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah”, supaya kamu dapat jawapan kepadanya.

Ada kesedaran tak dalam hati kalian. Sebagai umat islam kita seharusnya mendekatkan diri kita kepada ALLAH SWT. Salah satunya ingat pada orang yang telah lama pergi meninggalkan kita. Insyaalah...bila teringat mesti terdetik dihati kita untuk betaubat. Sesungguhnya pintu taubat itu tidak akan tertutup selagi kita masih bernyawa. Ingatlah wahai UMAT ISLAM semua. Macam beri tazkirah pulak malam-malam ni. 

Allahyarham Tun Abdul Razak
Bapa Pembangunan Malaysia

Banyak lagi aku ingin kongsikan pada kalian semua. Tunggu la next entri nanti. Salam

2 Kritikan:

InsyaAllah..sama2lah kita menginsafi diri

sesungguhnya manusia perlukan peringatan.selalu :D

Catat Ulasan