NICE

Selasa, 17 September 2013

Tonik Sukan SEA

Kuala Lumpur: “Jangan leka dan lalai, tingkatkan lagi tahap permainan”.
Itu peringatan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) terhadap barisan kejurulatihan dan pemain skuad bawah 23 tahun negara yang menjulang piala Pestabola Merdeka edisi ke-41, Sabtu lalu.

Skuad kendalian Ong Kim Swee itu tampil mempamerkan persembahan meyakinkan apabila menewaskan Myanmar 2-0 di pentas final sekali gus meletakkan mereka berada di landasan terbaik untuk mempertahankan pingat emas Sukan SEA Myanmar Disember nanti untuk mencipta rekod memenangi pingat emas dalam tiga edisi berturut-turut.

“Saya bagi pihak pengurusan FAM ingin mengucapkan tahniah kepada pemain, jurulatih dan pengurus atas kejayaan itu. Saya kira dengan kejayaan itu bakal memberikan suntikan semangat mengekalkan kejuaraan dengan mencatatkan hatrik di Myanmar nanti. 




SKUAD B-23 negara di landasan terbaik pertahan emas Sukan SEA.


“Namun saya ingin menasihatkan mereka agar tidak leka atau terlalu yakin. Pasukan lain sudah melihat permainan kita dan pasti akan bekerja lebih keras untuk menewaskan skuad negara. Jika tahap permainan tidak dipertingkatkan, kita akan bermasalah di Myanmar nanti,” kata Setiausaha Agung Datuk Hamidin Mohd Amin.

Sember : H.Metro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan